FORRETNINGSBETINGELSER FOR VALPORT
1. ANVENDELSESOMRÅDE
1.1
Nærværende betingelser er gældende for følgende nedennævnte selskaber, der i det følgende benævnes samlet: Valport.
- Valport ApS, Cvr. nr. 38 18 06 73, Kollerupvej 7, 2665 Vallensbæk Strand
- Valport Øst ApS, Cvr. nr. 36 72 10 30, Kollerupvej 7, 2665 Vallensbæk Strand
- Valport-Midt ApS, Cvr. nr. 39 16 17 37, Teglværksvej 87, 8766 Nørre Snede
1.2
Forretningsbetingelserne er gældende for alt arbejde, der udføres af Valport og for alle tilbud samt ordrebekræftelser, som afgives af Valport. Forretningsbetingelserne er ligeledes gældende for alle tillægsydelser, ændringer, ekstraarbejder eller lignende, som Valport antages til.
1.3
1.4
De til enhver tid, gældende forretningsbetingelser for Valport, er tilgængelige på Valports hjemmeside.
1.5
Fravigelse af forretningsbetingelserne, kan kun ske ved udtrykkelig skriftlig aftale.
2. AFTALEGRUNDLAG
2.1
Det samlede Aftalegrundlag udgøres af disse forretningsbetingelser og Valports tilbud, accept og ordrebekræftelse.
2.2
2.3
Ved uoverensstemmelse mellem tilbud eller ordrebekræftelse afgivet af Valport og nærværende forretningsbetingelser, har tilbuddet eller ordren forrang og det vil være at anse som en skriftlig fravigelse, jf. pkt. 1.4.
3. TILBUD, ORDRER OG ORDREBEKRÆFTELSER
3.1
3.2
3.3
3.4
4. PRIS OG BETALING
4.1
4.2
4.3
Ved kundens forsinkede betaling af fakturaen tillægges rente på 2 % pr. måned.
Ejendomsretten til materialer, porte m.m. overgår først til Kunden, når endelig faktura er betalt. Inden endelig betaling, har Valport den fulde ejendomsret til samtlige leverede materialer, porte m.m.
Alternativt kan Valport ophæve aftalen helt eller delvist, såfremt forfalden faktura ikke betales.
5. LEVERING, MONTAGE OG RISIKOOVERGANG
5.1
5.2
Kunden skal undersøge alle produkter, reservedele og tilknyttede ydelser ved leveringen. Hvis kunden opdager en fejl eller mangel, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal den straks meddeles skriftligt til Valport.
5.3
Hvis Valport forventer en forsinkelse i leveringen af produkter, reservedele eller tilknyttede ydelser, informerer Valport kunden om det og oplyser samtidig årsagen til forsinkelsen og ny forventet leveringstid. Valports forsinkelse berettiger ikke Kunden til annullation af ordren, erstatning eller afslag medmindre dette er aftalt.
5.4
5.5
5.6
Ved støbning og montage af smedejern og hegn, forudsættes det, at montagestedet er forberedt efter Valports anvisninger. Det vil sige, at kabler, vandrør, gas, strøm, telefonledninger etc. er afmærket under kundens ansvar. Det er ligeledes kundens ansvar at fremskaffe tegninger. Det er til enhver tid kundens ansvar, at lovmæssige- og forskriftsmæssige betingelser er opfyldt.
5.7
5.8
Strømmen til automatiske porte skal være fremført til styreskab af Kunden, forinden montagen påbegyndes af Valport. Alt el arbejde, ud over almindelig tilkobling, er Kundens egen leverance, medmindre andet er særskilt skriftligt aftalt. Valport tager forbehold for at standse arbejdet, såfremt el ikke er ført eller det ikke er ført lovligt.
5.9
5.10
6. GARANTI
6.1
Valport yder 5 års garanti på automatikker og sliddele, dog ikke ved vaskehaller, parkeringskældre eller lignende steder, hvor porten bruges mere end 10 gange dagligt. Garantien ydes kun såfremt produktet/leverancen er anvendt ud fra Valports anvisninger og der i øvrigt er tale om almindelig brug. Derudover er der 10 års garanti på gennemtæringsrust i portpaneler.
6.2
- Almindelig slitage,
- Opbevaring, installation, brug eller vedligeholdelse i strid med Valports instruktioner eller almindelig praksis,
- Reparation eller ændring udført af andre end Valport, eller
- Andre forhold, som Valport er uden ansvar for.
6.3
6.4
7. ANSVAR OG REKLAMATION
7.1
7.2
Valport har til enhver tid ret til at besigtige manglerne.
7.3
7.4
Ansvar herudover kan ikke gøres gældende mod Valport, herunder driftstab eller andre direkte eller indirekte tab.
7.5
8. FORTROLIGHED OG PERSONDATA
8.1
8.2
9. LOVVALG OG VÆRNETING
9.1
Aftalen er underlagt dansk ret og Københavns Byret, som aftalt værneting.